هشتمین حمله 2

Garoos

By Garoos on جولای 31, 2016

badge-g

این روزها شاهد عرضه شدن نسخه ی دوم بازی هشتمین حمله در کافه بازار هستیم که میتواند برای طرفداران این بازی خبر خوشی باشد. هشتمین حمله در اولین نسخه توانست به یکی از بازی های موفق ایرانی تبدیل شود و طرفداران زیادی را به دست بیاورد. در نسخه ی دوم چیزی که بیشتر از هر چیزی به چشم میاید، پیشرفت و بهبودی این بازی ست. هشتمین حمله ی 2 در ابتدا با روایت یک پیش داستان خوب به صورت Comic Motion شما را به ادامه ی بازی تشویق میکند. اهمیت سازنده ها برای ساخت پیش داستان واقعا قابل تحسین است و از نکات مهم یک بازی محسوب میشود. گرافیک های جالبی برای پیش داستان ها طراحی شده و صداگذاری مناسبی هم انجام گرفته است. بعد از نمایش پیش داستان شما وارد گیم پلی اصلی بازی میشوید. اولین نکته ای که توجه شما را به خودش جلب میکند، پیشرفت گرافیکی و بهبودی map بازی ست. به طور کلی محیط مناسبی برای بازی طراحی شده و تکسچرها و نورپردازی قابل قبولی را میبینیم. کنترل بازی نسبت به قبل روان تر شده اما تغییر خاصی در گیم پلی بازی مشاهده نمیکنیم. متاسفانه مکانیک اصلی بازی که تیراندازی هست به خوبی پرداخته نشده و جای خالی لرزش مناسب دوربین به شدت حس میشود. یکی از مشکل های هشتمین حمله در گیم پلی این است که به خوبی حس تیراندازی را به گیمر منتقل نمیکند، یکی از علت های این مشکل را میتوان صداگذاری نه چندان خوب اسلحه ها دانست که باعث شده تیراندازی با برخی اسلحه ها از جمله کلاشینکف مصنوعی به نظر برسد. زوم کردن اسلحه هم کمی غیر منطقی به نظر میرسد به طوریکه فقط شاهد جلوتر رفتن دوربین اسلحه هستیم، در صورتیکه این زوم کردن ها در بازی های مشابه همراه با یک انیمیشن مجزا برای اسلحه و در واقع نشانه گیری دقیق برای تیراندازی ست. در بازی های مشابه حتما شلیک کردن عادی با شلیک کردن دقیق (زوم کردن) تفاوت هایی دارد و اگر شما با زوم کردن شلیک کنید دقت تیرتان واقعا بهتر خواهد بود در صورتیکه در هشتمین حمله متاسفانه هیچ تفاوتی بین این دو حالت دیده نمیشود. ما به سازندگان عزیز این عنوان خوب پیشنهاد میدهیم تا بیشتر به بحث اصلی بازی که مکانیک تیراندازی هست بپردازند چرا که میتواند جذابیت بازی را چندین برابر کند و نباید از آن چشم پوشی کرد. دشمن های سرباز هم متاسفانه تعریف چندانی ندارند، این نوع از دشمن ها هوش مصنوعی جالبی ندارند به طوریکه میتوانید با خیالت راحت دستگاه خود را رها کنید و مطمئن باشید که آن ها آسیب چندانی به شما نمیزنند و فقط به صورت غیر منطقی تغییر مکان میدهند. همچنین وضع ظاهری آن ها هم خوانی با محیط بازی ندارند، پیشنهاد میکنیم تا برای این دشمن ها تکسچرهای بهتری تهیه شود. عدم وجود انیمیشن های لازم برای دشمن های سرباز از دیگر ضعف هایی ست که به چشم میخورد. در بازی های مشابه، وقتی به دشمن تیراندازی میکنید، هیچ وقت ثابت سر جایش نمی ایستد! معمولا یک انیمیشن تیر خوردن هم برایش میزنند تا کار را جذاب تر کنند اما در هشتمین حمله شما دشمن را به رگبار میبندید و او عین خیالش هم نیست ! نکته ی مثبت مبارزه اینجاست که بازی هدشات دارد و تشخیص میدهد که گلوله به سر دشمنان اصابت کرده است.
رابط کاربری بازی پیشرفت فوق العاده ای کرده و از نکات جذاب بازی تعویض اسلحه می باشد که به خوبی طراحی شده است. البته جای دکمه ی کاور گرفتن کمی نا مناسب است و ممکن است گیمر آن را با دکمه های حرکتی قاطی کند یا به اشتباه به جای چرخیدن دستش به این دکمه بخورد. منوی اصلی بازی از طراحی زیبایی بهره میبرد، از ویژگی های جالب بازی تمرین روزانه هست که میتوانید در روز فقط یک بار به آنجا بروید و تمرین تیراندازی کنید و سکه دریافت کنید. در مورد صداگذاری بازی باید بگوییم که راضی کننده نیست، صداگذاری اسلحه ها ضعیف کار شده و متاسفانه هیچ دیالوگی در گیم پلی بازی از طرف شخصیت اصلی یا دشمنان مشاهده نمیکنیم در صورتیکه وجود چندین دیالوگ جالب میتوانست به فضاسازی و جذابیت بازی کمک شایانی کند. ضعف صداگذاری بیشتر خودش را نشان میدهد وقتی تانک های دشمن به شما حمله میکنند اما صدای تیراندازی آن ها را نمیشنوید و البته این مختص سربازهای دشمن هم هست و حتی تیراندازی آن ها هم صدای جالب و مناسبی ندارد.
بازی به سبک آرکید طراحی شده و شما با موج گروه های متفاوتی از دشمن ها مواجه میشوید، تنوع دشمن ها از نکات مثبت این بازی ست، شش اسلحه برای بازی در نظر گرفته شده که با پیشروی هر چه بیشتر میتوانید اسلحه های جدید را آزاد کنید. با کشتن دشمن ها به شما سکه داده میشود که از آن میتوانید برای خرید خشاب، جلیغه ی ضد گلوله و همچنین توپخانه استفاده کنید. توپخانه ویژگی کمکی جالبی ست، هلی کوپتر یاران شما به کمک شما میایند و دشمنان را در صحنه توپ باران میکنند.
به طور کلی هشتمین حمله ی 2 بازی خوبی ست که میتواند مخاطبان زیادی را جذب کند و امیدواریم سازندگان بازی با پیشرفت در نسخه های بعدی این بازی را به یکی از بهترین شوترهای ایرانی تبدیل کنند.

نویسنده : مجید توکلی

 

ایده 0.5
گیم دیزاین  0.75
داستان 1
خلاقیت 0.5
گیم پلی 0.5
پیاده سازی فنی 0.75
گرافیک 0.75
انیمیشن 0.5
صدا گذاری 0.5
رابط کاربری 1
مجموع امتیاز

6.75

 

6.8

3 Comments

  1. ــــــــــــــــــــــــــــــــ

    جواب دادن
    • Majid Tavakkoli

      دوست عزیز شما اگه انتقادی از سازنده های بازی دارید میتونید با استفاده از راه های ارتباطی که در بازی هم هست، با ایشون ارتباط برقرار کنید. ما سازنده ی این بازی نیستیم.

      جواب دادن
  2. چند نکته در مورد شکل نوشتاری نقد ها وجود داره
    1-نقد های مربوط به هر بخش از بازی در پاراگراف جدا نوشته شوند
    2- تصاویر از بازی در بین نوشته ها نیاز هست مخصوصا نقد gui
    3-اگر یک نتیجه گیری کلی برای هر بخش از نقد بشود یا حداقل در پاراگراف نقد مکانیک بازی نکات خوب و بد در اول پاراگراف به صورت bold نوشته شود

    جواب دادن

ثبت دیدگاه

ایمیل شما پیش ما محفوظ است فیلد های ستاره دار اجباری است *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Sign In

Lost Password